Ultima actualizare: vineri, 19 mai 2017
Nr. 9592 din 19.05.2017
Aprobat, Manager,
Ec.Cumpat Carmen Marinela
ANUNT
Spitalul Clinic de Recuperare Iasi, cu sediul in Iasi, str.Pantelimon Halipa nr.14, organizeaza concurs pentru ocuparea urmatorului post vacant :
Sectia Recuperare Neuromotorie :
-1 post de asistent medical PL specialitate medicina generala- pe perioada nedeterminata ;
Concursul se va desfasura in conformitate cu prevederile H.G. nr. 286/2011 modificata si completata de H.G. 1027/2014 pentru aprobarea Regulamentului –cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.
Concursul consta in urmatoarele etape succesive :
-selectia dosarelor de inscriere ;
-proba scrisa;
-proba practica;
-interviul.
Conditii de desfasurare a concursului :
1. Ultima zi pentru depunerea dosarelor de inscriere este 7 iunie 2017, ora 15 :00-Serviciul RUNOS ;
2. Data si ora organizarii probei scrise : 14 iunie 2017, ora 9:00- Sectia Recuperare Neuromotorie ;
3. Data si ora organizarii probei practice: 16 iunie 2017, ora 9:00- Sectia Recuperare Neuromotorie;
4. Data si ora interviului : 19 iunie , ora 9 :00- Sectia Recuperare Neuromotorie;
Concursul se va desfasura la sediul unitatii, astfel :
-depunerea dosarelor de concurs : 7 iunie 2017, ora 15 :00 ;
-selectia dosarelor candidatilor : 8 iunie 2017 ;
-contestatii la rezultatele selectiei dosarelor : 8 iunie 2017 ;
-proba scrisa : 14 iunie 2017, ora 9 ;00, Sectia Recuperare Neuromotorie;
-afisarea rezultatelor probei scrise : 14 iunie 2017, ora 14 :00 ;
-contestatii la rezultatele probei scrise : 15 iunie 2017, ora 14 :00 ;
-proba practica : 16 iunie 2017, ora 9 ;00, Sectia Recuperare Neuromotorie;
-afisarea rezultatelor probei practice : 16 iunie 2017, ora 13 :00 ;
-contestatii la rezultatele probei practice : 16 iunie 2017, ora 16 :00 ;
-proba interviu : 19 iunie 2017, ora 9 :00 , Sectia Recuperare Neuromotorie;
-afisarea rezultatelor la proba interviu : 19 iunie 2017 , ora 14.00 ;
-contestatii la proba interviu : 20 iunie 2017 , ora 14.00 ;
-afisarea rezultatelor finale : 20 iunie 2017 , ora 14.00.
Conditii generale, conform art. 3 din H.G. NR. 286/2011 :
Poate participa la concurs persoana care indeplineste urmatoarele conditii :
a) Are cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania ;
b) Cunoaste limba romana, scris si vorbit ;
c) Are varsta minima reglementata de prevederile legale ;
d) Are capacitate deplina de exercitiu ;
e) Are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestat pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate ;
f) Indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime sau alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs ;
g) Nu a fost condamnat definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului ori contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de falsori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice de participare la concurs pentru postul de asistent medical PL:
- studii: diplomă de scoala sanitara postliceala sau echivalenta sau diploma de studii postliceale prin echivalare conf.HG nr.797/1997, specialitatea medicina generala;
- minim 6 luni vechime in specialitate.
Cei interesati vor depune la Serviciul RUNOS al unitatii, dosar de concurs care sa cuprinda urmatoarele acte :
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copia xerox certificate nastere si casatorie, daca este cazul;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitat (diploma de bacalaureat, diploma de postliceala, certificat de membru cu viza anuala valabila, etc.)
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de medicul de medicina muncii din spital care sa ateste faptul ca este apt pentru exercitarea profesiei (Dr. Munteanu Georgeta –nr. telefon 0788437959, 0740256003) ;
- curriculum vitae;
- dosar de carton cu sina.
In cazul in care s-a depus la inscriere o declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale, candidatul are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai tarziu pana la data desfasurarii primei probe a concursului.
Copiile de pe actele prevazute in dosarul de concurs se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretariatul comisiei de concurs, sau in copii legalizate.
Anuntul de concurs, bibliografia si tematica sunt afisate la avizier si pe site-ul unitatii www.scr.ro.
Relatii suplimentare se obtin de la persoana care asigura secretariatul comisie de concurs, serviciul resurse umane tel. 0232.266044/int. 105.
Sef Seviciu RUNOS,
Ec. Axinte Dana
Spitalul Clinic de Recuperare Iasi
Sectia Recuperare Neuromotorie
Aprobat,
Manager,
Ec. Carmen Cumpat
Bibliografia :
· Tehnica ingrijirii bolnavului – autor Carol Mozes, editia a VII-a, anul 2007;
· Neurologie – ghid practic pentru asistenti medicali si scoli sanitare, autor Chiru Florian, 1998;
· Ghid de diagnostic / evaluare, principia terapeutice si neuroreabilitare in suferinte dupa traumatisme cranio-cerebrale , autori Sef lucrari Univ. Dr. Aurelian Anghelescu, Prof. Univ. Dr. Gelu Onose, Editura Universitara Carol Davila, Bucuresti, 2011
· Ghid de diagnostic, tratament si reabilitare in suferinte dupa traumatisme vertebro-medulare, editori Prof. Univ. Dr. Gelu Onose, Sef de lucrari Univ Dr. Med. Aurelian Anghelescu, Editura Universitara Carol Davila, Bucuresti, 2011
· Lucretia Titirica – Urgentele Medico – chirurgicale – Sinteze, Ed. Medicala- 2012.
· Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind rezultate din activitati medicale .
· Ordinului nr.1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare .
· Ordinulul Ministerului Sanatatii nr. 961/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private, tehnicii de lucru si interpretare pentru testele de evaluare a eficientei procedurii de curatenie si dezinfectie, procedurilor recomandate pentru dezinfectia mainilor, in functie de nivelul de risc, metodelor de aplicare a dezinfectantelor chimice in functie de suportul care urmeaza sa fie tratat si a metodelor de evaluare a derularii si eficientei procesului de sterilizare.
Tematica :
1.Ingrijirea bolnavilor la sectia neuromotorie :
-particularitati de ingrijire a bolnavilor cu afectiuni neuromotorii
2.Ingrijirea curenta si supravegherea bolnavului
3.Contributia asistentei la explorarea bolnavului
4.Punctia venoasa
5.Criza de astm bronsic
6.Embolia pulmonara
7.Retentia acuta de urina
8.Coma hipoglicemica
9. Socul anafilactic.
10. Ordinul M.S 1101/2016 : Anexa 1- Organizarea activitatilor de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare publice si private cu paturi – Cap.II: Atributiile unitatii sanitare in activitatea de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale – pct.8,12,13.
11. Ordinul M.S 1101/2016-Anexa 2 Supravegherea si raportarea infectiilor asociate asistentei medicale.
12. Ordinul M.S. 1101/2016-Anexa 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucreaza in sistemul sanitar la produse biologice.
13. Ordinul M.S 1101/2016 – Anexa 4 – Precautiuniile standard.
14. Ordinul M.S. nr.961/2016 -Anexa 1 Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private – art.4, Cap I Definitii, Cap II Curatarea, Cap III Dezinfectia.
15. Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind rezultate din activitati medicale – norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale – Anexa I.
Nota : Fisa postului se poate consulta la Serviciul RUNOS
SEF DE SECTIE JURIST
DR. BARZOI RALUCA-OANA NICA GABRIELA
APROBAT,
Manager
Ec. Carmen Cumpat
LISTA DE CONTROL A PAGINILOR REVIZUITE
Nr.
ed./rev.
|
Pag.
rev.
|
Obiectul reviziei
|
0/
|
|
|
FISA POSTULUI
OCUPATIA: ASISTENT MEDICAL GENERALIST
COD COR: 222101
TITULAR POST:
FUNCTIA/POSTUL/SPECIALITATEA: asistent medical generalist PL
LOC MUNCA: Sectia
GRADUL PROFESIONAL : asistent medical PL
NIVELUL POSTULUI: de executie
Data
|
Elaborat
|
Verificat
|
Aprobat
|
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Ref.de specialitate gr.I
Pricop Mihaela
|
|
Sef Serv.RUNOS
Ec. Axinte Dana
|
|
Manager
Ec. Cumpăt Carmen
|
|
Exemplar nr:
1.CERINTELE POSTULUI:
a) Pregătirea profesionala: Şcoala postliceala sanitara;
b) Certificat de membru eliberat de OAMGMAMR,in termen de valabilitate;
c) Experienţa necesara: experienţa in munca si in specialitatea postului;
d) Conştiinciozitate fata de sarcinile pe care le are de îndeplinit;
e) Cunostinte minime de operare pe calculator ;
f) Dificultatea operaţiunilor specifice postului: cunoaşterea gradului de risc in utilizarea aparaturii medicale din dotare, efortul intelectual si fizic necesar in îngrijirea medicala, gradul de autonomie in luarea unor decizii in caz de urgenta;
g) Responsabilitatea implicata de post: responsabilitatea actului medical, responsabilitatea confidenţialităţii îngrijirilor medicale acordate pacienţilor spitalului;
2.RELATII
a) IERARHICE:
- este subordonat medicului sef sectie, medicului specialist/medic primar si asistentului sef pe secţie
b) FUNCTIONALE:
- colaborează cu celelalte secţii/compartimente sau subunitati funcţionale ale spitalului in scopul realizării sarcinilor de serviciu si in scopul furnizării de servicii medicale in sistemul asigurărilor sociale de sănătate, conform contractului încheiat intre spital si Casa de Asigurări de Sănătate Iaşi.
3.PROGRAM DE LUCRU :
- activitate curenta in cadrul secţiei conform programului de lucru stabilit in conformitate cu prevederile legale in vigoare: 8 ore/zi.
4. SET DE INDICATORI CANTITATIVI/ CALITATIVI ASOCIATI ATINGERII REZULTATELOR PRESTABILITE:
Indicatori cantitativi: executarea lucrarilor planificate si repartizate, la nivelele cantitative si termenele stabilite, rezolvarea la termen a sarcinilor ordonate de conducere si indeplinirea obiectivelor stabilite prin strategii, programe de actiune si planuri de munca;
Indicatori calitativi: asigura un management performant al activitatii, conform prevederilor legale, cerintelor postului; rezolvarea corecta, completa si viabila a sarcinilor ordonate de conducere precum si a celor stabilite prin strategii, programe de actiune si planuri de munca; asigura realizarea eficienta si la termen a obiectivelor, actiunilor, masurilor stabilite si a lucrarilor, conform prevederilor legale, cerintelor postului, ordinelor si dispozitiilor conducerii spitalului;
Costuri: asigura planificarea, organizarea si desfasurarea activitatilor specifice, cu respectarea si incadrarea stricta in limitele resurselor materiale si financiare aprobate in acest scop;
Timp: incadrarea in termenele ordonate de conducere, in termenele stabilite de actele normative specifice
Utilizarea resurselor: gestionarea eficienta si rationala a resurselor din dotare in scopul indeplinirii atributiilor;
Mod de realizare: sarcinile se realizeaza individual, in colectiv sau in colaborare cu alte sectii ale spitalului; conduce prin exemplul personal;
Nr.
crt.
|
INDICATORI pondere indic.in standard
|
Unit.de masura specifica operatiunilor postului
|
INDICI DE PERFORMANTA
/puncte acordate
|
1.
|
CANTITATE
20%
|
· Realizarea în întregime a sarcinilor prevăzute în fişa postului, în vederea bunei desfăşurări a activităţii biroului (vezi cap. VI);
· Urmărirea şi implicarea în bună derulare a lucrarilor întocmite, (asumate ca sarcină de serviciu)(vezi cap.VI);
- numar mare de bolnavi internati;
- numar mare de proceduri de balneofizioterapie.
- numar mare de bolnavi asistati;
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
2.
|
CALITATE
20%
|
· Desfăşurarea activităţilor fără disfuncţionalităţi sau erori (vezi cap.VI);
· Acurateţea documentelor, actelor, materialelor realizate (vezi cap. VI);
· Gradul de mulţumire al beneficiarilor serviciilor oferite (vezi cap.VI);
· Implicare pentru realizarea obiectivelor generale stabilite ale compartimentului (vezi cap. VI).
- supravegherea atenta a bolnavilor cu forme severe de boli infecto-contagioase in vederea restabilirii si mentinerii functiilor vitale ale organismului;
- participarea la diverse forme de pregatire pentru insusirea unor tehnici moderne si eficiente in ingrijirea bolnavilor;
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
3.
|
COSTURI
10%
|
· Optime în raport cu eficienţa acţiunilor solicitate sau propuse.
- utilizarea eficienta a aparaturii, materialelor sanitare, si medicamente
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
4.
|
TIMPUL
20%
|
· utilizarea eficientă a programului de lucru prin folosirea timpului de lucru numai in vederea realizarii sarcinilor de serviciu;
· realizarea sarcinilor de serviciu în timp util, real si oportun pentru buna desfăşurare a activităţii si obtinerea unui grad ridicat de multumire din partea beneficiarilor serviciilor oferite
- reducerea timpului necesar de recuperare a functiilor vitale printr-o ingrijire profesionala
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
5.
|
UTILIZAREA RESURSELOR
15%
|
- Foloseste rational resursele umane, materiale si financiare la dispozitie conform principiilor eficientei si economicitatii, în scopul îndeplinirii atribuţiilor.
- capacitate mare in utilizarea resurselor puse la dispozitie: aparatura, materiale sanitare,medicamente.
|
5.1.Bine si5.2.F.Bine/5pct.
5.1.Mediu si5.2.F.Bine/4pct.
5.1.Mediu si5.2.Bine/3pct.
5.1.Mediu si5.2.Mediu/2pct.
5.1.Satisf. şi 5.2.Satisf./1 pct.
|
6.
|
MOD DE REALIZARE
15%
|
- Isi desfasoara activitatea atat in mod individual cat si in colaborare cu colegii pe care ii coordoneaza in echipa/colectiv, conduce prin exemplul personal, se implica nemijlocit, se dedica serviciului, respecta personalitatea si aspiratiile subordonatilor, simplifica procedura de lucru si conducere.
- grad mare de implicare in realizarea muncii in echipa;
- initiativa pentru formularea de solutii noi;
- grad mare de implicare in realizarea muncii individuale
|
F.Bine/5pct.
Bine/4pct.
Mediu/3pct.
Satisfacator/2pct.
Nesatisfăcător /1 pct.
|
5.CRITERII DE EVALUARE ALE POSTULUI
Evaluarea activitatii:
· obiectivele de performanta individuala:
- modul de indeplinire cantitativa si calitativa a sarcinilor din prezenta Fisa a postului;
- modul de raspuns la alte solicitari decat cele curente.
· criterii de evaluare a realizarii acestora (se noteaza cu insufficient, sufficient, bines au foarte bine)
- rezultatele obtinute:
-cantitatea si calitatea lucrarilor si sarcinilor realizate
- nivelul de indeplinire a sarcinilor si lucrarilor in termenele stabilite;
-eficienta lucrarilor si sarcinilor realizate, in contextual atingerii obiectivelor propuse;
- adaptarea la complexitatea muncii:
- adaptarea la conceptia de alternative de schimbare sau de solutii noi(creativitate)
-analiza si sinteza riscurilor, influentelor, efectelor si consecintelor evaluate;
- evaluarea lucrarilor si sarcinilor de rutina (repetitive)
- asumarea responsabilitatii:
- intensitatea implicarii si rapiditatea interventiei in realizarea atributiilor;
- evaluarea nivelului riscului decisional;
- capacitatea relationala si disciplina muncii:
- capacitatea de evitare a starilor conflictuale si respectarea relatiilor ierarhice;
- adaptabilitatea la situatii neprevazute;
· Personana care realizeaza evaluarea performantelor profesionale individuale: seful ierarhic sau persoana desemnata de angajator in acest sens.
· Modalitatea de evaluare: prin observare directa de catre evaluator, in baza rezultatelor obtinute ca urmare a desfasurarii activitatii, prin chestionar sau prin intermediul altor instrumente de evaluare elaborate de angajator
· Periodicitatea de evaluare a performantelor- Anual
DESCRIEREA POSTULUI:
Criterii de evaluare conditiile pentru ocuparea postului
|
Nr.
|
CRITERIUL
|
Calificativul
|
crt.
|
|
MINIM
|
MAXIM
|
1.
|
Cunostinte si experienta profesionala- Competenta profesionala
|
4
|
5
|
1.1.
|
Pregatirea de baza – absolvent al invatamantului postliceal. Are cunostinte si abilitati profesionale specificate in fisa postului
|
3
|
4
|
1.2.
|
Are pregatire superioara cerintelor postului.Pregatirea de specialitate, specializari, cursuri –
|
1
|
1
|
2.
|
Promptitudine si operativitate in realizarea atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului
|
4
|
5
|
2.1.
|
Realizarea obiectivelor individuale de activitate
|
3
|
4
|
2.2.
|
Indeplinirea sarcinilor si atributiilor de serviciu
|
1
|
1
|
3.
|
Calitatea lucrarilor executate si a activitatilor desfasurate -Calitatea muncii- influenta, coordonare si supervizare
|
3
|
4
|
3.1.
|
Realizeaza sarcinile si atributiile din fisa postului
|
2
|
3
|
3.2.
|
Asumarea responsabilitatii pentru lucrul efectuat
|
1
|
2
|
4.
|
Asumarea responsabilitatilor prin receptivitate, disponibilitate la efort suplimentar, perseverenta, obiectivitate, disciplina
|
4
|
5
|
4.1
|
Receptivitate
|
1
|
1
|
4.2
|
Disponibilitate la efort suplimentar
|
0
|
1
|
4.3
|
Perseverenta
|
1
|
1
|
4.4
|
Obiectivitate
|
1
|
1
|
4.5
|
Disciplina in munca
|
1
|
1
|
5.
|
Intensitatea implicarii in utilizarea echipamentelor si a materialelor cu incadrarea in normative de consum
|
3
|
4
|
5.1
|
Utilizarea rationala si eficienta a resurselor disponibile in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu
|
3
|
4
|
6.
|
Adaptarea la complexitatea muncii, initiativa si creativitate
|
3
|
4
|
6.1.
|
Complexitatea postului-diversitatea operatiunilor, asumarea responsabilitatii
|
1
|
1
|
6.2.
|
Gradul de autonomie, initiative si creativitate
|
1
|
1
|
6.3.
|
Efortul intelectual
|
1
|
1
|
6.4.
|
Aptitudini deosebite
|
0
|
1
|
6.5.
|
Tehnologii speciale
|
0
|
0
|
7.
|
Conditii de munca
|
3
|
4
|
7.1
|
Respectarea programului de lucru
|
1
|
2
|
7.2
|
Utilizarea resurselor puse la dispozitie
|
1
|
1
|
7.3
|
Lucru in echipa.Colaboreaza cu colegii de serviciu, isi aduce contributia proprie cand este necesar, are o participare eficienta la realizarea obiectivelor acesteia.
|
1
|
1
|
6.OBIECTIVELE GENERALE SI SPECIFICE POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL
A. Obiective generale ale postului
Domeniile de competenta Unitatile de competenta
Administrarea tratamentelor Administrarea tratamentelor
Interventii in situatii de urgenta
Monitorizarea pacientului
Administratie Completarea documentelor de evidenta a medicamentelor
Completarea documentelor de evidenta a pacientilor
Completarea documentelor de observatie clinica medicala
Competente gen. la locul de munca Asigurarea conditiilor igienico- sanitare generale la locul de munca
Comunicarea cu pacientii
Comunicarea interactiva la locul de munca
Dezvoltarea profesionala
Munca in echipa
Prevenirea crearii focarelor de infectie
Respectarea NPM si PSI
Sterilizarea instrumentelor si a materialelor
Investigatii clinice si paraclinice Asistarea medicului la efectuarea investigatiilor clinice
Efectuarea explorarilor functionale
Realizarea investigatiilor paraclinice uzuale
Planificare Administrarea medicamentelor si a materialelor consumabile
Asigurarea conditiilor necesare desfasurarii tratamentelor si
recoltarilor
Planificarea activitatii proprii
Programarea pacientilor pentru investigatii de specialitate
B.Obiective specifice ale postului:
- In raport cu obiectivele postului raspunde de utilizarea optima a resurselor materiale, financiare, patrimoniale alocate pentru atingerea obiectivelor spitalului.
- Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.
7.ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI :
I. Atributii asistent medical:
1. Conform Ord. MS nr.1101/2016 are urmatoarele atributii:
a) implementează practicile de îngrijire a pacienţilor în vederea limitării infecţiilor;
b) se familiarizează cu practicile de prevenire a apariţiei şi răspândirii infecţiilor şi aplicarea practicilor adecvate pe toată durata internării pacienţilor;
c) menţine igiena, conform politicilor spitalului şi practicilor de îngrijire adecvate din salon;
d) informează cu promptitudine medicul de gardă/medicul şef de secţie în legătură cu apariţia semnelor de infecţie la unul dintre pacienţii aflaţi în îngrijirea sa;
e) iniţiază izolarea pacientului care prezintă semne ale unei boli transmisibile şi anunţă imediat medicul curant şi serviciul de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
f) limitează expunerea pacientului la infecţii provenite de la vizitatori, personalul spitalului, alţi pacienţi sau echipamentul utilizat pentru diagnosticare;
g) semnalează medicului curant existenţa elementelor sugestive de infecţie asociată asistenţei medicale;
h) participă la pregătirea personalului;
i) participă la investigarea focarelor;
2. Preia pacientul nou internat si insotitorul acestuia (in functie de situatie), verifica toaleta personala, tinuta de spital si il repartizeaza in salon;
3. Informeaza pacientul cu privire la structura sectiei si asupra obligativitatii respectarii regulamentului de ordine interioara ;
4. Acorda primul ajutor in situatii de urgenta si cheama medicul;
5. Participa la asigurarea unui climat optim si de siguranta in salon;
6. Identifica problemele de ingrijire ale pacientilor, stabileste prioritatile, elaboreaza si implementeaza planul de ingrijire si evalueaza rezultatele obtinute, pe tot parcursul internarii;
7. Prezinta medicului de salon pacientul pentru examinare si il informeaza asupra starii acestuia de la internare si pe tot parcursul internarii, observa simptomele si starea pacientului , le inregistreaza in dosarul de ingrijire si informeaza medicul asupra oricaror modificari depistate;
8. Participa la vizita si executa indicatiile medicului cu privire la efectuarea explorarilor de diagnostic si a tratamentului, regimul alimentar si igiena bolnavilor ;
9. Pregateste bolnavul prin tehnici specifice pentru investigatii speciale, organizeaza transportul bolnavului pentru investigatii in alte compartimente/laboratoare si supravegheaza starea acestuia pe timpul transportului;
10. Recolteaza produse biologice de laborator, conform prescriptiei medicului si asigura transportul acestora in conditii optime la laborator;
11. Raspunde de ingrijirea bolnavilor din salon si supravegheaza efectuarea de catre infirmiera a toaletei, schimbarii lenjeriei de corp si de pat, crearii conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice , schimbarii pozitiei bolnavului;
12. Observa apetitul pacientilor, supravegheaza si asigura alimentatia pacientilor dependenti, supravegheaza distribuirea alimentelor conform dietei consemnate in foaia de observatie;
13. Administreaza personal medicatia, efectueaza tratamentele, imunizarile, testarile biologice, etc. conform prescriptiei medicale;
14. Participa la organizarea si realizarea activitatilor psihoterapeutice de reducere a stresului si de depasire a momentelor/situatiilor de criza ;
15. Raspunde cu promptitudine la solicitarile bolnavilor ;
16. Asigura monitorizarea specifica a bolnavului conform prescriptiei medicale;
17. Pregateste respectand regulile de asepsie si antisepsie instrumentarul si materialele in vederea sterilizarii, respectand protocolul din Ordinul MSF 961/2016;
18. Respecta normele de securitate, manipulare si descarcare a stupefiantelor, precum si a medicamentelor cu regim special;
19. Participa la acordarea ingrijirilor paliative si instruieste familia sau apartinatorii pentru acordarea acestora;
20. Supravegheaza modul de desfasurare a vizitelor apartinatorilor cu respectarea normelor de igiena (portul echipamentului de protectie, evitarea aglomerarii), conform regulamentului intern;
21. Efectueaza verbal si in scris preluarea/predarea fiecarui pacient si a serviciului in cadrul raportului de tura ;
22. Pregateste pacientul pentru externare;
23. Asigura si raspunde de ordinea si curatenia din saloane, de intretinerea igienica a patului, de aplicarea tuturor masurilor de igiena si antiepidemice potrivit indicatiilor in vigoare ;
24. In caz de deces, inventariaza obiectele, identifica cadavrul si organizeaza transportul acestuia la locul stabilit de conducerea spitalului;
25. Utilizeaza si pastreaza in bune conditii echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarul de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora in vederea distrugerii conform prevederilor legale;
26. Poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul de ordine interioara care va fi schimbat ori de cate ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal;
27. Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical;
28. Sa nu-si depaseasca atributiile de serviciu ;Sa fie loiala echipei si institutiei respectand ierarhia profesionala, confidentialitatea si secretul profesional ;
29. Respecta si apara drepturile pacientului;
30. Se preocupa de actualizarea cunostintelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educatie medicala continua si conform cerintelor postului;
31. Raporteaza lunar Foile de observatie si alte documente catre biroul statistica conform reglementarilor in vigoare si in termenele legale;
32. Intocmeste situatia zilnica a miscarii bolnavilor si o preda la biroul de internari;
33. Descarca medicamentele si materiale sanitare individuale prescrise;
34. Inregistreaza in programul informatic toate procedurile medicale efectuate in sectie si
cuprinse in sistemul D.R.G.
35. Are obligatia de anunta in cel mai scurt timp asistenta sefa in legatura cu orice caz de imbolnavire sau de aparitie a unei boli transmisibile in familie cu situatiile de incapacitate temporara de munca ;
36. Supravegheaza dezinfectia ciclica; Anunta imediat asistenta sefa asupra deficientelor de igiena (alimentare cu apa, instalatii sanitare incalzire, etc.)
37. Are atributii privind administrarea sangelui total sau componentelor sanguine (conf. Ord.MSP nr.1224/2006) :
-ia cunostinta de indicatia sanguina facuta de medicul prescriptor ;
-recolteaza esantioanele pretransfuzionale, completeaza si semneaza formularul « cerere de sange » pentru UTS din spital, in vederea efectuarii probelor pretransfuzionale ;
-efectueaza controlul ultim pretransfuzional la patul bolnavului ;
-efectueaza transfuzia sanguina propriu-zisa si supravegheaza pacientul pe toata durata administrarii si in urmatoarele ore ;
-inregistreaza in foaia de observatie rezultatele controlului ultim pretransfuzional si toate informatiile relevante privind procedura efectuata ;
-in caz de reactii transfuzionale aplica procedurile operatorii standard de urgenta si solicita medicul prescriptor sau de garda ;
-returneaza UTS din spital recipientele de sange total sau componentele sanguine transfuzate, precum si unitatile netransfuzate.
38. Participa la instructajele inpuse de CPCIN, PSI si protectia muncii ;
39. Utilizeaza integral timpul de lucru, respectand programul de lucru ;
40. Respecta prevederile Ordinului nr. 1226/2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale, prevederile Ordinului nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare, prevederile Legii nr.132/2010 privind colectarea selectiva a deseurilor, prevederile Ordinului MSF nr.961/2016 privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare precum si prevederile Ordinului MS 914/2006 completat de Ordinul MS nr. 1096/2016 privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea autorizarii ;
Orice dauna adusa pacientilor prin nerespectarea prevederilor Ord.1101/2016 sau a normativelor profesionale privind asigurarea calitatii asistentei medicale acordate pacientilor in scopul prevenirii infectiilor asociate asistentei medicale atrage responsabilitatea individuala sau, dupa caz, institutionala, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
II. Atributii generale:
-
Are obligatia de a semna zilnic in condica de prezenta cu mentionarea orei de venire si de plecare din serviciu;
-
Respecta graficul de lucru pe tura stabilita si preda verbal si in scris la iesirea din tura, situatia si planul de investigatie si tratament al bolnavilor asistentei care preia serviciul;
-
Nu va parasi locul de munca fara aprobarea medicului;
-
Schimbarea turei de lucru se va solicita prin cerere scrisa aprobata de medicul coordonator si cu avizul managerului unitatii;
-
Are obligatia de a respecta programarea concediului de odihna planificat la inceputul anului;
-
Este interzis fumatul, venirea la serviciu in stare de ebrietate si consumul de bauturi alcoolice in timpul programului de lucru;
-
Respecta prevederile ROI si ale ROF ;
-
Urmareste si asigura folosirea, pastrarea si intretinerea corecta a bunurilor din dotarea sectiei;
-
Are obligatia sa prezinte la serviciul RUNOS certificat de membru eliberat de OAMGMAMR, in termen de valabilitate, precum si asigurarea malpraxis anuala.
III. Atributii privind securitatea si sanatatea in munca, PSI, colectare deseuri:
1.Îşi însuşeşte si respecta normele de securitate si sănătate in munca prevăzute in Legea nr. 319/2006 si normele de aplicare ale acesteia;
Art.22-prevede ca fiecare lucrator trebuie sa isi desfasoare activitatea in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca;
Art.23-prevede obligatiile lucratorilor:
- sa utilizeze corect aparatura, substntele periculoase,echipamentele de transport;
- sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat;
-sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii si sa utilizeze corect aceste dispozitive;
-sa comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
-sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana;
-sa coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
-sa coopereze atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite engajatorulu sa se asigura ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;
-sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare ale acestora;
-sa dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si inspectorii santari
2. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 481/2004 privind situaţii de urgenta;
3. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
4. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 132/2010 privind colectarea selectiva a deşeurilor in instituţiile publice.
IV. Atributii privind Sistemul de Management al Calitatii (SMC):
1.Îşi însuşeşte si respecta cerintele procedurilor SMC ;
2.Îşi însuşeşte si respecta cerintele Manualului Calitatii ;
3.Elaboreaza/participa la elaborarea de proceduri de lucru atunci cand este cazul ;
Aceste atributii nu sunt limitative, salariatul avand obligatia de a respecta si duce la indeplinire orice alte sarcini, decizii si dispozitii primite din partea conducerii unitatii, a Directiei de Sanatate Publica sau a Ministerului Sanatatii in baza reglementarilor legale in vigoare.
Raspunde disciplinar, material si penal atunci cand:
1. nu respecta programul de activitate stabilit de conducerea societatii;
2.nu respecta conduita, etica si deontologia profesiei de asistent medical;
3.nu respecta disciplina muncii si nu utilizeaza corespunzator instalatiile si echipamentele de lucru si cele de protectie ;
4.nu duce la indeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare atributiilor de serviciu si orice sarcini specifice ;
5. comite orice alte abateri sanctionabile prin regulamentul intern, codul muncii sau alte acte normative aflate in vigoare.
8.Salarizare:
-
Salarizarea este în conformitate cu legislaţia in vigoare;
-
Salariul de bază este remuneraţia primită in raport cu munca depusa, cu cantitatea si calitatea acesteia, cu importanta sociala a muncii;
Fisa postului este valabila pe intreaga perioada de desfasurare a contractului de munca, putand fi reinnoita in cazul aparitiei unor noi reglementari legale sau ori de cate ori este necesar.
Seful locului de munca,
Functia : Medic sef sectie
Numele si prenumele :
Semnatura : …………………………………
Luat la cunostinta si primit un exemplar salariat,
Numele si prenumele:
Semnatura: .........................
Data : APROBAT,
Manager
Ec. Carmen Cumpat
LISTA DE CONTROL A PAGINILOR REVIZUITE
Nr.
ed./rev.
|
Pag.
rev.
|
Obiectul reviziei
|
0/
|
|
|
FISA POSTULUI
OCUPATIA: ASISTENT MEDICAL GENERALIST
COD COR: 222101
TITULAR POST:
FUNCTIA/POSTUL/SPECIALITATEA: asistent medical generalist PL
LOC MUNCA: Sectia
GRADUL PROFESIONAL : asistent medical PL
NIVELUL POSTULUI: de executie
Data
|
Elaborat
|
Verificat
|
Aprobat
|
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Funcţia/Nume
|
Semnătura
|
Ref.de specialitate gr.I
Pricop Mihaela
|
|
Sef Serv.RUNOS
Ec. Axinte Dana
|
|
Manager
Ec. Cumpăt Carmen
|
|
Exemplar nr:
1.CERINTELE POSTULUI:
a) Pregătirea profesionala: Şcoala postliceala sanitara;
b) Certificat de membru eliberat de OAMGMAMR,in termen de valabilitate;
c) Experienţa necesara: experienţa in munca si in specialitatea postului;
d) Conştiinciozitate fata de sarcinile pe care le are de îndeplinit;
e) Cunostinte minime de operare pe calculator ;
f) Dificultatea operaţiunilor specifice postului: cunoaşterea gradului de risc in utilizarea aparaturii medicale din dotare, efortul intelectual si fizic necesar in îngrijirea medicala, gradul de autonomie in luarea unor decizii in caz de urgenta;
g) Responsabilitatea implicata de post: responsabilitatea actului medical, responsabilitatea confidenţialităţii îngrijirilor medicale acordate pacienţilor spitalului;
2.RELATII
a) IERARHICE:
- este subordonat medicului sef sectie, medicului specialist/medic primar si asistentului sef pe secţie
b) FUNCTIONALE:
- colaborează cu celelalte secţii/compartimente sau subunitati funcţionale ale spitalului in scopul realizării sarcinilor de serviciu si in scopul furnizării de servicii medicale in sistemul asigurărilor sociale de sănătate, conform contractului încheiat intre spital si Casa de Asigurări de Sănătate Iaşi.
3.PROGRAM DE LUCRU :
- activitate curenta in cadrul secţiei conform programului de lucru stabilit in conformitate cu prevederile legale in vigoare: 8 ore/zi.
4. SET DE INDICATORI CANTITATIVI/ CALITATIVI ASOCIATI ATINGERII REZULTATELOR PRESTABILITE:
Indicatori cantitativi: executarea lucrarilor planificate si repartizate, la nivelele cantitative si termenele stabilite, rezolvarea la termen a sarcinilor ordonate de conducere si indeplinirea obiectivelor stabilite prin strategii, programe de actiune si planuri de munca;
Indicatori calitativi: asigura un management performant al activitatii, conform prevederilor legale, cerintelor postului; rezolvarea corecta, completa si viabila a sarcinilor ordonate de conducere precum si a celor stabilite prin strategii, programe de actiune si planuri de munca; asigura realizarea eficienta si la termen a obiectivelor, actiunilor, masurilor stabilite si a lucrarilor, conform prevederilor legale, cerintelor postului, ordinelor si dispozitiilor conducerii spitalului;
Costuri: asigura planificarea, organizarea si desfasurarea activitatilor specifice, cu respectarea si incadrarea stricta in limitele resurselor materiale si financiare aprobate in acest scop;
Timp: incadrarea in termenele ordonate de conducere, in termenele stabilite de actele normative specifice
Utilizarea resurselor: gestionarea eficienta si rationala a resurselor din dotare in scopul indeplinirii atributiilor;
Mod de realizare: sarcinile se realizeaza individual, in colectiv sau in colaborare cu alte sectii ale spitalului; conduce prin exemplul personal;
Nr.
crt.
|
INDICATORI pondere indic.in standard
|
Unit.de masura specifica operatiunilor postului
|
INDICI DE PERFORMANTA
/puncte acordate
|
1.
|
CANTITATE
20%
|
· Realizarea în întregime a sarcinilor prevăzute în fişa postului, în vederea bunei desfăşurări a activităţii biroului (vezi cap. VI);
· Urmărirea şi implicarea în bună derulare a lucrarilor întocmite, (asumate ca sarcină de serviciu)(vezi cap.VI);
- numar mare de bolnavi internati;
- numar mare de proceduri de balneofizioterapie.
- numar mare de bolnavi asistati;
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
2.
|
CALITATE
20%
|
· Desfăşurarea activităţilor fără disfuncţionalităţi sau erori (vezi cap.VI);
· Acurateţea documentelor, actelor, materialelor realizate (vezi cap. VI);
· Gradul de mulţumire al beneficiarilor serviciilor oferite (vezi cap.VI);
· Implicare pentru realizarea obiectivelor generale stabilite ale compartimentului (vezi cap. VI).
- supravegherea atenta a bolnavilor cu forme severe de boli infecto-contagioase in vederea restabilirii si mentinerii functiilor vitale ale organismului;
- participarea la diverse forme de pregatire pentru insusirea unor tehnici moderne si eficiente in ingrijirea bolnavilor;
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
3.
|
COSTURI
10%
|
· Optime în raport cu eficienţa acţiunilor solicitate sau propuse.
- utilizarea eficienta a aparaturii, materialelor sanitare, si medicamente
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
4.
|
TIMPUL
20%
|
· utilizarea eficientă a programului de lucru prin folosirea timpului de lucru numai in vederea realizarii sarcinilor de serviciu;
· realizarea sarcinilor de serviciu în timp util, real si oportun pentru buna desfăşurare a activităţii si obtinerea unui grad ridicat de multumire din partea beneficiarilor serviciilor oferite
- reducerea timpului necesar de recuperare a functiilor vitale printr-o ingrijire profesionala
|
95 - 100%/5pct.
90 - 95%/4pct.
85 - 90%/3pct.
80 - 85%/2pct.
80%/1pct.
|
5.
|
UTILIZAREA RESURSELOR
15%
|
- Foloseste rational resursele umane, materiale si financiare la dispozitie conform principiilor eficientei si economicitatii, în scopul îndeplinirii atribuţiilor.
- capacitate mare in utilizarea resurselor puse la dispozitie: aparatura, materiale sanitare,medicamente.
|
5.1.Bine si5.2.F.Bine/5pct.
5.1.Mediu si5.2.F.Bine/4pct.
5.1.Mediu si5.2.Bine/3pct.
5.1.Mediu si5.2.Mediu/2pct.
5.1.Satisf. şi 5.2.Satisf./1 pct.
|
6.
|
MOD DE REALIZARE
15%
|
- Isi desfasoara activitatea atat in mod individual cat si in colaborare cu colegii pe care ii coordoneaza in echipa/colectiv, conduce prin exemplul personal, se implica nemijlocit, se dedica serviciului, respecta personalitatea si aspiratiile subordonatilor, simplifica procedura de lucru si conducere.
- grad mare de implicare in realizarea muncii in echipa;
- initiativa pentru formularea de solutii noi;
- grad mare de implicare in realizarea muncii individuale
|
F.Bine/5pct.
Bine/4pct.
Mediu/3pct.
Satisfacator/2pct.
Nesatisfăcător /1 pct.
|
5.CRITERII DE EVALUARE ALE POSTULUI
Evaluarea activitatii:
· obiectivele de performanta individuala:
- modul de indeplinire cantitativa si calitativa a sarcinilor din prezenta Fisa a postului;
- modul de raspuns la alte solicitari decat cele curente.
· criterii de evaluare a realizarii acestora (se noteaza cu insufficient, sufficient, bines au foarte bine)
- rezultatele obtinute:
-cantitatea si calitatea lucrarilor si sarcinilor realizate
- nivelul de indeplinire a sarcinilor si lucrarilor in termenele stabilite;
-eficienta lucrarilor si sarcinilor realizate, in contextual atingerii obiectivelor propuse;
- adaptarea la complexitatea muncii:
- adaptarea la conceptia de alternative de schimbare sau de solutii noi(creativitate)
-analiza si sinteza riscurilor, influentelor, efectelor si consecintelor evaluate;
- evaluarea lucrarilor si sarcinilor de rutina (repetitive)
- asumarea responsabilitatii:
- intensitatea implicarii si rapiditatea interventiei in realizarea atributiilor;
- evaluarea nivelului riscului decisional;
- capacitatea relationala si disciplina muncii:
- capacitatea de evitare a starilor conflictuale si respectarea relatiilor ierarhice;
- adaptabilitatea la situatii neprevazute;
· Personana care realizeaza evaluarea performantelor profesionale individuale: seful ierarhic sau persoana desemnata de angajator in acest sens.
· Modalitatea de evaluare: prin observare directa de catre evaluator, in baza rezultatelor obtinute ca urmare a desfasurarii activitatii, prin chestionar sau prin intermediul altor instrumente de evaluare elaborate de angajator
· Periodicitatea de evaluare a performantelor- Anual
DESCRIEREA POSTULUI:
Criterii de evaluare conditiile pentru ocuparea postului
|
Nr.
|
CRITERIUL
|
Calificativul
|
crt.
|
|
MINIM
|
MAXIM
|
1.
|
Cunostinte si experienta profesionala- Competenta profesionala
|
4
|
5
|
1.1.
|
Pregatirea de baza – absolvent al invatamantului postliceal. Are cunostinte si abilitati profesionale specificate in fisa postului
|
3
|
4
|
1.2.
|
Are pregatire superioara cerintelor postului.Pregatirea de specialitate, specializari, cursuri –
|
1
|
1
|
2.
|
Promptitudine si operativitate in realizarea atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului
|
4
|
5
|
2.1.
|
Realizarea obiectivelor individuale de activitate
|
3
|
4
|
2.2.
|
Indeplinirea sarcinilor si atributiilor de serviciu
|
1
|
1
|
3.
|
Calitatea lucrarilor executate si a activitatilor desfasurate -Calitatea muncii- influenta, coordonare si supervizare
|
3
|
4
|
3.1.
|
Realizeaza sarcinile si atributiile din fisa postului
|
2
|
3
|
3.2.
|
Asumarea responsabilitatii pentru lucrul efectuat
|
1
|
2
|
4.
|
Asumarea responsabilitatilor prin receptivitate, disponibilitate la efort suplimentar, perseverenta, obiectivitate, disciplina
|
4
|
5
|
4.1
|
Receptivitate
|
1
|
1
|
4.2
|
Disponibilitate la efort suplimentar
|
0
|
1
|
4.3
|
Perseverenta
|
1
|
1
|
4.4
|
Obiectivitate
|
1
|
1
|
4.5
|
Disciplina in munca
|
1
|
1
|
5.
|
Intensitatea implicarii in utilizarea echipamentelor si a materialelor cu incadrarea in normative de consum
|
3
|
4
|
5.1
|
Utilizarea rationala si eficienta a resurselor disponibile in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu
|
3
|
4
|
6.
|
Adaptarea la complexitatea muncii, initiativa si creativitate
|
3
|
4
|
6.1.
|
Complexitatea postului-diversitatea operatiunilor, asumarea responsabilitatii
|
1
|
1
|
6.2.
|
Gradul de autonomie, initiative si creativitate
|
1
|
1
|
6.3.
|
Efortul intelectual
|
1
|
1
|
6.4.
|
Aptitudini deosebite
|
0
|
1
|
6.5.
|
Tehnologii speciale
|
0
|
0
|
7.
|
Conditii de munca
|
3
|
4
|
7.1
|
Respectarea programului de lucru
|
1
|
2
|
7.2
|
Utilizarea resurselor puse la dispozitie
|
1
|
1
|
7.3
|
Lucru in echipa.Colaboreaza cu colegii de serviciu, isi aduce contributia proprie cand este necesar, are o participare eficienta la realizarea obiectivelor acesteia.
|
1
|
1
|
6.OBIECTIVELE GENERALE SI SPECIFICE POSTULUI DE ASISTENT MEDICAL
A. Obiective generale ale postului
Domeniile de competenta Unitatile de competenta
Administrarea tratamentelor Administrarea tratamentelor
Interventii in situatii de urgenta
Monitorizarea pacientului
Administratie Completarea documentelor de evidenta a medicamentelor
Completarea documentelor de evidenta a pacientilor
Completarea documentelor de observatie clinica medicala
Competente gen. la locul de munca Asigurarea conditiilor igienico- sanitare generale la locul de munca
Comunicarea cu pacientii
Comunicarea interactiva la locul de munca
Dezvoltarea profesionala
Munca in echipa
Prevenirea crearii focarelor de infectie
Respectarea NPM si PSI
Sterilizarea instrumentelor si a materialelor
Investigatii clinice si paraclinice Asistarea medicului la efectuarea investigatiilor clinice
Efectuarea explorarilor functionale
Realizarea investigatiilor paraclinice uzuale
Planificare Administrarea medicamentelor si a materialelor consumabile
Asigurarea conditiilor necesare desfasurarii tratamentelor si
recoltarilor
Planificarea activitatii proprii
Programarea pacientilor pentru investigatii de specialitate
B.Obiective specifice ale postului:
- In raport cu obiectivele postului raspunde de utilizarea optima a resurselor materiale, financiare, patrimoniale alocate pentru atingerea obiectivelor spitalului.
- Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.
7.ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI :
I. Atributii asistent medical:
1. Conform Ord. MS nr.1101/2016 are urmatoarele atributii:
a) implementează practicile de îngrijire a pacienţilor în vederea limitării infecţiilor;
b) se familiarizează cu practicile de prevenire a apariţiei şi răspândirii infecţiilor şi aplicarea practicilor adecvate pe toată durata internării pacienţilor;
c) menţine igiena, conform politicilor spitalului şi practicilor de îngrijire adecvate din salon;
d) informează cu promptitudine medicul de gardă/medicul şef de secţie în legătură cu apariţia semnelor de infecţie la unul dintre pacienţii aflaţi în îngrijirea sa;
e) iniţiază izolarea pacientului care prezintă semne ale unei boli transmisibile şi anunţă imediat medicul curant şi serviciul de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
f) limitează expunerea pacientului la infecţii provenite de la vizitatori, personalul spitalului, alţi pacienţi sau echipamentul utilizat pentru diagnosticare;
g) semnalează medicului curant existenţa elementelor sugestive de infecţie asociată asistenţei medicale;
h) participă la pregătirea personalului;
i) participă la investigarea focarelor;
2. Preia pacientul nou internat si insotitorul acestuia (in functie de situatie), verifica toaleta personala, tinuta de spital si il repartizeaza in salon;
3. Informeaza pacientul cu privire la structura sectiei si asupra obligativitatii respectarii regulamentului de ordine interioara ;
4. Acorda primul ajutor in situatii de urgenta si cheama medicul;
5. Participa la asigurarea unui climat optim si de siguranta in salon;
6. Identifica problemele de ingrijire ale pacientilor, stabileste prioritatile, elaboreaza si implementeaza planul de ingrijire si evalueaza rezultatele obtinute, pe tot parcursul internarii;
7. Prezinta medicului de salon pacientul pentru examinare si il informeaza asupra starii acestuia de la internare si pe tot parcursul internarii, observa simptomele si starea pacientului , le inregistreaza in dosarul de ingrijire si informeaza medicul asupra oricaror modificari depistate;
8. Participa la vizita si executa indicatiile medicului cu privire la efectuarea explorarilor de diagnostic si a tratamentului, regimul alimentar si igiena bolnavilor ;
9. Pregateste bolnavul prin tehnici specifice pentru investigatii speciale, organizeaza transportul bolnavului pentru investigatii in alte compartimente/laboratoare si supravegheaza starea acestuia pe timpul transportului;
10. Recolteaza produse biologice de laborator, conform prescriptiei medicului si asigura transportul acestora in conditii optime la laborator;
11. Raspunde de ingrijirea bolnavilor din salon si supravegheaza efectuarea de catre infirmiera a toaletei, schimbarii lenjeriei de corp si de pat, crearii conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice , schimbarii pozitiei bolnavului;
12. Observa apetitul pacientilor, supravegheaza si asigura alimentatia pacientilor dependenti, supravegheaza distribuirea alimentelor conform dietei consemnate in foaia de observatie;
13. Administreaza personal medicatia, efectueaza tratamentele, imunizarile, testarile biologice, etc. conform prescriptiei medicale;
14. Participa la organizarea si realizarea activitatilor psihoterapeutice de reducere a stresului si de depasire a momentelor/situatiilor de criza ;
15. Raspunde cu promptitudine la solicitarile bolnavilor ;
16. Asigura monitorizarea specifica a bolnavului conform prescriptiei medicale;
17. Pregateste respectand regulile de asepsie si antisepsie instrumentarul si materialele in vederea sterilizarii, respectand protocolul din Ordinul MSF 961/2016;
18. Respecta normele de securitate, manipulare si descarcare a stupefiantelor, precum si a medicamentelor cu regim special;
19. Participa la acordarea ingrijirilor paliative si instruieste familia sau apartinatorii pentru acordarea acestora;
20. Supravegheaza modul de desfasurare a vizitelor apartinatorilor cu respectarea normelor de igiena (portul echipamentului de protectie, evitarea aglomerarii), conform regulamentului intern;
21. Efectueaza verbal si in scris preluarea/predarea fiecarui pacient si a serviciului in cadrul raportului de tura ;
22. Pregateste pacientul pentru externare;
23. Asigura si raspunde de ordinea si curatenia din saloane, de intretinerea igienica a patului, de aplicarea tuturor masurilor de igiena si antiepidemice potrivit indicatiilor in vigoare ;
24. In caz de deces, inventariaza obiectele, identifica cadavrul si organizeaza transportul acestuia la locul stabilit de conducerea spitalului;
25. Utilizeaza si pastreaza in bune conditii echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarul de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora in vederea distrugerii conform prevederilor legale;
26. Poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul de ordine interioara care va fi schimbat ori de cate ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal;
27. Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical;
28. Sa nu-si depaseasca atributiile de serviciu ;Sa fie loiala echipei si institutiei respectand ierarhia profesionala, confidentialitatea si secretul profesional ;
29. Respecta si apara drepturile pacientului;
30. Se preocupa de actualizarea cunostintelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educatie medicala continua si conform cerintelor postului;
31. Raporteaza lunar Foile de observatie si alte documente catre biroul statistica conform reglementarilor in vigoare si in termenele legale;
32. Intocmeste situatia zilnica a miscarii bolnavilor si o preda la biroul de internari;
33. Descarca medicamentele si materiale sanitare individuale prescrise;
34. Inregistreaza in programul informatic toate procedurile medicale efectuate in sectie si
cuprinse in sistemul D.R.G.
35. Are obligatia de anunta in cel mai scurt timp asistenta sefa in legatura cu orice caz de imbolnavire sau de aparitie a unei boli transmisibile in familie cu situatiile de incapacitate temporara de munca ;
36. Supravegheaza dezinfectia ciclica; Anunta imediat asistenta sefa asupra deficientelor de igiena (alimentare cu apa, instalatii sanitare incalzire, etc.)
37. Are atributii privind administrarea sangelui total sau componentelor sanguine (conf. Ord.MSP nr.1224/2006) :
-ia cunostinta de indicatia sanguina facuta de medicul prescriptor ;
-recolteaza esantioanele pretransfuzionale, completeaza si semneaza formularul « cerere de sange » pentru UTS din spital, in vederea efectuarii probelor pretransfuzionale ;
-efectueaza controlul ultim pretransfuzional la patul bolnavului ;
-efectueaza transfuzia sanguina propriu-zisa si supravegheaza pacientul pe toata durata administrarii si in urmatoarele ore ;
-inregistreaza in foaia de observatie rezultatele controlului ultim pretransfuzional si toate informatiile relevante privind procedura efectuata ;
-in caz de reactii transfuzionale aplica procedurile operatorii standard de urgenta si solicita medicul prescriptor sau de garda ;
-returneaza UTS din spital recipientele de sange total sau componentele sanguine transfuzate, precum si unitatile netransfuzate.
38. Participa la instructajele inpuse de CPCIN, PSI si protectia muncii ;
39. Utilizeaza integral timpul de lucru, respectand programul de lucru ;
40. Respecta prevederile Ordinului nr. 1226/2012 privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale, prevederile Ordinului nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare, prevederile Legii nr.132/2010 privind colectarea selectiva a deseurilor, prevederile Ordinului MSF nr.961/2016 privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare precum si prevederile Ordinului MS 914/2006 completat de Ordinul MS nr. 1096/2016 privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea autorizarii ;
Orice dauna adusa pacientilor prin nerespectarea prevederilor Ord.1101/2016 sau a normativelor profesionale privind asigurarea calitatii asistentei medicale acordate pacientilor in scopul prevenirii infectiilor asociate asistentei medicale atrage responsabilitatea individuala sau, dupa caz, institutionala, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
II. Atributii generale:
-
Are obligatia de a semna zilnic in condica de prezenta cu mentionarea orei de venire si de plecare din serviciu;
-
Respecta graficul de lucru pe tura stabilita si preda verbal si in scris la iesirea din tura, situatia si planul de investigatie si tratament al bolnavilor asistentei care preia serviciul;
-
Nu va parasi locul de munca fara aprobarea medicului;
-
Schimbarea turei de lucru se va solicita prin cerere scrisa aprobata de medicul coordonator si cu avizul managerului unitatii;
-
Are obligatia de a respecta programarea concediului de odihna planificat la inceputul anului;
-
Este interzis fumatul, venirea la serviciu in stare de ebrietate si consumul de bauturi alcoolice in timpul programului de lucru;
-
Respecta prevederile ROI si ale ROF ;
-
Urmareste si asigura folosirea, pastrarea si intretinerea corecta a bunurilor din dotarea sectiei;
-
Are obligatia sa prezinte la serviciul RUNOS certificat de membru eliberat de OAMGMAMR, in termen de valabilitate, precum si asigurarea malpraxis anuala.
III. Atributii privind securitatea si sanatatea in munca, PSI, colectare deseuri:
1.Îşi însuşeşte si respecta normele de securitate si sănătate in munca prevăzute in Legea nr. 319/2006 si normele de aplicare ale acesteia;
Art.22-prevede ca fiecare lucrator trebuie sa isi desfasoare activitatea in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca;
Art.23-prevede obligatiile lucratorilor:
- sa utilizeze corect aparatura, substntele periculoase,echipamentele de transport;
- sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat;
-sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii si sa utilizeze corect aceste dispozitive;
-sa comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
-sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana;
-sa coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
-sa coopereze atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite engajatorulu sa se asigura ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;
-sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare ale acestora;
-sa dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si inspectorii santari
2. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 481/2004 privind situaţii de urgenta;
3. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
4. Îşi însuşeşte si respecta prevederile Legii nr. 132/2010 privind colectarea selectiva a deşeurilor in instituţiile publice.
IV. Atributii privind Sistemul de Management al Calitatii (SMC):
1.Îşi însuşeşte si respecta cerintele procedurilor SMC ;
2.Îşi însuşeşte si respecta cerintele Manualului Calitatii ;
3.Elaboreaza/participa la elaborarea de proceduri de lucru atunci cand este cazul ;
Aceste atributii nu sunt limitative, salariatul avand obligatia de a respecta si duce la indeplinire orice alte sarcini, decizii si dispozitii primite din partea conducerii unitatii, a Directiei de Sanatate Publica sau a Ministerului Sanatatii in baza reglementarilor legale in vigoare.
Raspunde disciplinar, material si penal atunci cand:
1. nu respecta programul de activitate stabilit de conducerea societatii;
2.nu respecta conduita, etica si deontologia profesiei de asistent medical;
3.nu respecta disciplina muncii si nu utilizeaza corespunzator instalatiile si echipamentele de lucru si cele de protectie ;
4.nu duce la indeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare atributiilor de serviciu si orice sarcini specifice ;
5. comite orice alte abateri sanctionabile prin regulamentul intern, codul muncii sau alte acte normative aflate in vigoare.
8.Salarizare:
-
Salarizarea este în conformitate cu legislaţia in vigoare;
-
Salariul de bază este remuneraţia primită in raport cu munca depusa, cu cantitatea si calitatea acesteia, cu importanta sociala a muncii;
Fisa postului este valabila pe intreaga perioada de desfasurare a contractului de munca, putand fi reinnoita in cazul aparitiei unor noi reglementari legale sau ori de cate ori este necesar.
Seful locului de munca,
Functia : Medic sef sectie
Numele si prenumele :
Semnatura : …………………………………
Luat la cunostinta si primit un exemplar salariat,
Numele si prenumele:
Semnatura: .........................
Data :